نقشه جدید کره‌ای‌ها برای ماندن در بازار ایران

گسترش نیوز - کره‌ای‌ها با این روش جدید سعی کردند ضمن حفظ بازار ایران، ازخشم امریکا در امان بمانند!

در ماه‌های اخیر، خبری مبنی بر خارج شدن برندهای سامسونگ و ال جی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که پس از آن شاهد پایین آمدن تابلوهای تبلیغاتی این برندها بودیم. این برندها محصولات کره‌ای هستند که پس از تحریم‌های امریکا از بازار ایران خارج شده اند؛ با وجود اینکه «دوو» هم محصول تولید کره است، اما همچنان در ایران باقی مانده‌است.اتحادیه لوازم خانگی معتقد است که نوع قرار داد طرف‌های ایرانی با سه برند کره‌ای متفاوت بوده‌است، به عبارت دیگر قرار داد با «دوو» هوشمندانه تنظیم شده‌است. دوو مدتی قبل با تبلیغ «پیام دوو از کره؛ بودیم و خواهیم ماند» در بیلبورد شهرها خودنمایی کرد. در صورتی که سال‌هاست با تأکید مقام معظم رهبری بر تولیدات ملی و افزایش ساخت داخل، تبلیغات اجناس خارجی محدود و تا حدودی ممنوع شده‌است!

سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در تشریح این جمله تبلیغاتی در تابلوهای دوو مبنی بر اینکه بودیم، هستیم و خواهیم بود، می‌گوید: این تابلوها در سطح شهر کم شده‌است و اگر هم اکنون به سراغ آن تابلوها بروید مطالب دیگری خواهید دید.

میری می‌افزاید: برند «دوو» در کره را نباید با ال جی و سامسونگ مقایسه کرد. دوو توسط شرکت دیگری خریداری شد و تولید آن در بخش لوازم خانگی در سطح صفر قرار دارد، اما شرکت انتخاب قبل از این صحبت‌ها مقداری سهام این شرکت را خریداری کرد و هم اکنون هم اختلافاتی میان دو مجموعه وجود دارد، اما این برند را با اینکه خودشان در اصفهان تولید می‌کنند و شرکت انتخاب سرویس حامی آن را گارانتی کرده‌است، طبق قراردادی از لوگو دوو در محصولات خود می‌توانند استفاده کنند، چراکه قرارداد این بهره‌برداری میان طرفین منعقد شده‌است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید


دیدگاه